Färgat håret!

Jag, Mamma och Ida gick till stan idag och försökte hitta en inflyttningspresent till Marina och Pierre. Marina fick en fin blomma och Pierre fick en PET-flaste hållare. (bilden) Man skruvar fast den på en pet-flaska och håller i ena skaftet och häller. Perfekt för honom som dricker mycket dricka. Tror dock att han inte kommer veta vad det är! :P 


Sen tog vi bussen hem. Där satt vi brevid sura gubben som bor här på majåker. Det konstiga är att sura gubben som han kallas/kallades fått sitt smeknamn från att han var så sur och elak när vi var mindre. Men det måste ha hänt honom något för nu är han jätte trevlig och kan inte sluta prata med en. Jag undrar om han vet att jag var en av de ungar som han skällde på mycket när jag var liten. =P


 

IAF! När vi kom hem åt vi ute på altanen där det var 26 grader varmt!? Helt otroligt! Sen satte jag igång att färga håret. Började som vanligt, färgade bara överhåret för jag trode inte det skulle räcka till hela. Vilket det inte gjorde så jag hade tur med det iaf. Sen är det var klart sköljde jag ur det och började färga ljusa slingor i det. När allt var klart, jag hade uschat och torkat håret. Ser jag att det är typ ORANGET! Vad gör man då? DEt ser ju för jävligt ut. Ska försöka få i lite mer blonda slingor om någon vecka. Men till dess får jag gå sån här. om det inte heller skulle funka kommer jag att färga allt mörkt igen och göra en blond slinga på en salong. Då blir det iaf rätt, om inte kan man ju klaga, då är det ju inte mitt fel iaf :P Vad tror ni om det??! =)

Nu ska jag iväg till Ällens brors lägenhet och supa till melodifestivalen med Ällen, Tussen och Gustav. =)
Ha en bra kväll! ♥

Kommentera här: