if you only knew

Har försökt skriva här hela dagen. Några kanske redan vet att jag har problem att prata om mig själv, hur jag känner och mår. Var på fadderutbildning idag och då pratade en föreläsare bland annat om känslor. Så jag tyckte att jag kanske kunde få ur mig något nu. Jag är nog rädd för vad folk ska tycka när dom vet hur jag igentligen mår. Att de inte kommer lyssna, inte bry sig och bara tro att jag bara tycker synd om mig själv eller ställa en massa frågor. Det är lite lättare att skriva hur man har det, men inte här, eftersom jag vet att det är folk jag känner som läser, tex släkten. Jag tycker bara att det är jobbigt. Säger man bara att man mår bra så slutar frågorna där, det kommer inga följdfrågor.

Behöver nog jobba lite på detta. För när jag festar kan det bli lite för mycket, men än så länge har det nog inte hänt här i Jönköping. Alla känslor som jag sparat på inom mig kommer ut som en bomb mot stackars folk som inte fattar nått. Har min sista fest i Lidköping i somras som exempel, ska inte gå in närmare på den men det blev lite kaos.

Det tar emot lite att trycka på publicera, men det känns även lite bra att jag ha fått ur mig nått. Det är så ensamt här just nu, speciellt när vi inte gör något i skolan. Bara är lediga helatiden och det är inte lång tid kvar. Maj kommer säkert bli en galet stressig månad eftersom vi inte gör något nu. Känner att jag bara väntar på att dagarna så gå. Men vart..? Man mår ju inte bättre bara för att det är en ny dag. Känns som att något saknas, men jag kan inte komma på vad..! Ska nog sätta mig med en snyftarfilm nu och sen sova.

1 Britta:

skriven

whenever.. <3<3<3

2 minda:

skriven

Hej.

Läste ditt inlägg och tyckte att det var modigt att skriva om dina känslor. Det är inte alltid så lätt men jag tror att det är jätte viktigt.



Alla känner sig ensam ibland. Förvånansvärt många faktiskt.

Jag studerar också och kan känna mig ensam ganska ofta, särskilt när det är långt in i utbildningen därför alla har format sina "grupper" och kan vara svårt att komma i kontakt med nya människor.



Det jag ville säga är; du inte är ensam.

Kommentera här: